Muskelsmerter i nakken

Plaget med muskelsmerter i nakken? Råholt kiropraktorsenter (Eidsvoll kommune, Akershus) tilbyr helhetlig behandling for muskelsmerter, sener og stive ledd.

Vi er levende opptatt av å være framtidens behandler – med helhetlig fokus på muskler, sener og ledd i kombinasjon. Vår 6-årige kiropraktorutdanning og rettigheter gir oss et glimrende grunnlag for grundig utredning og effektiv behandling av din problematikk og smertesituasjon.

I en travel hverdag er det mange som plages med muskelsmerter i nakken. Allikevel så er det veldig få som oppsøker behandling før det blir riktig ille og at man nærmest kjenner at hver eneste muskelfiber stritter imot når du forsøker å bevege på hodet. Vi har god diagnostisk kompetanse og behandler regelmessig muskelsmerter med en tverrartet tilnærming – slik at du som pasient oppnår de beste resultatene.

Behandling av muskelsmerter i nakken

Våre terapeuter tilbyr en helhetlig behandling rettet inn mot dysfunksjonelle ledd og stramme muskler. Vår styrke ligger i at vi behandler årsakene til problematikken og dermed ofte oppnår en mer langvarig bedring – som kommer den enkelte pasient til gode. Vi har også kompetanse i bruk av trykkbølgebehandling og nålebehandling der dette vurderes mest hensiktsmessig. Behandlingen kombineres ofte med instruksjon i øvelser som kan være gunstige for akkurat deg.

Om behandlingen

Anspente muskler og muskelsmerter reagerer ofte positivt på en kombinasjon av muskulær triggerpunktbehandling, massasje og leddmobilisering av tilhørende ledd. Ved å fremme økt bevegelighet i nærliggende ledd kan man nemlig gi større bevegelsesutslag som igjen fremmer mer blodsirkulasjon til musklene og mobilisering av stramme muskelfibre.

Ved mer omfattende og langvarige muskelsmerter så kan det også være aktuelt å kombinere behandlingen med muskulær trykkbølgebehandling og intramuskulær akupunktur (tørrnåling / IMS).

Om kiropraktikk

En moderne kiropraktor har 6 års universitetsutdanning (5-årig mastergrad + 1 år i turnus). Denne utdanningen er den lengste og tyngste innen offentlig autoriserte yrkesgrupper som jobber med muskler og ledd. Mange forbinder kiropraktor med effektiv behandling av leddsmerter i rygg og nakke, men sannheten er at en kiropraktor kan hjelpe deg med ledd og muskelplager i hele kroppen – fra topp til tå med bruk av både leddbehandling og muskulære teknikker.

Utdanningen er omfattende og inkluderer hundrevis av timer med nevrologi, fysiologi, rehabiliteringstrening, pediatri og diagnostisering. Dette gir grunnlag for primærkontaktrettighetene en kiropraktor har (henvisningsrett til bildediagnostikk, sykmeldingsrett og legespesialisthenvisningsrett) og at yrket et offentlig helseautorisert gjennom HELFO. Sistnevnte er en kvalitetssikring for deg som pasient – og understreker kiropraktorens primærkontaktrolle innen muskel-, skjelett og nerveplager.

Les mer: Kiropraktorbehandling

Hvis du ønsker mer informasjon så kan du gjerne kontakte oss (Råholt Kiropraktorsenter – Råholt, Eidsvoll, Akershus). Priser finner du her. Vi minner også om at vi har døgnåpen online booking dersom du ønsker å booke en konsultasjon med en av våre dyktige terapeuter.